Prelegenci.
Dr Wojciech Glac
 
Neurobiolog, wieloletni nauczyciel akademicki. Jego pasją jest uczenie, najczęściej z wykorzystaniem niestandardowych metod i narzędzi. W swojej praktyce akademickiej szeroko wykorzystuje grywalizację (od 2013 r.). Oprócz prowadzenia zajęć akademickich, badań naukowych i opieki nad kołem naukowym, angażuje się w prowadzenie szkoleń i wykładów dla nauczycieli w zakresie neurobiologii uczenia się i gamifikacji (EduPlus). Uczestniczy aktywnie w wielu akcjach i programach popularyzatorskich, każdego roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów i warsztatów o tematyce neurobiologicznej. Jest organizatorem Dni Mózgu w Trójmieście (od 2011 r.) oraz cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” na Uniwersytecie Gdańskim (od 2013 r.).
 
Jako wykładowca współpracuje m.in. z Centrum Nauki „Experyment”, Polską Akademią Dzieci, Uniwersytetem Trzeciego Wieku, Uniwersytetem Dziecięcym „Unikids”, Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości „Starter”, ośrodkami doskonalenia nauczycieli w całej Polsce. Jest laureatem nagrody "Nauczyciel Roku" im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego (2012 r.) oraz nagrody "Nauczyciel Roku na Wydziale Biologii UG" (2012 r.). Współautor kursu internetowego dla nauczycieli wydawnictwa Operon „Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji” (2016 r.). Ekspert w międzynarodowym projekcie „INDOPED - aktywne metody nauczania w indonezyjskich uczelniach wyższych” (2015-2018) w zakresie wdrażania grywalizacji.
Dr hab. Joanna Mytnik
prof. UG
Jej pasją jest uczenie i projektowanie sposobów skutecznego uczenia się. Wciąż poszukuje sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki, wprowadza innowacyjne metody nauczania na Uniwersytecie Gdańskim m.in. gamifikując kursy akademickie (od 2013 r.). Prowadzi szkolenia i wykłady dla nauczycieli w zakresie gamifikacji (EduPlus) i edukacji przyrodniczej (AlterEco). Ekspert w zakresie gamifikacji w edukacji w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości „Starter” w projekcie „Lekcje Przedsiębiorczości” (od 2013 r.), współpracuje z m.in. z centrami nauki i ośrodkami doskonalenia nauczycieli w całej Polsce.
 
Właścicielka firmy edukacyjnej szkolącej nauczycieli w uczeniu przedmiotów przyrodniczych metodą eksperymentu (altereco.home.pl). Pomysłodawczyni i organizatorka cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” na Uniwersytecie Gdańskim. Współautorka kursu internetowego dla nauczycieli wydawnictwa Operon „Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji” (2016 r.). Ekspert w międzynarodowym projekcie „INDOPED - aktywne metody nauczania w indonezyjskich uczelniach wyższych” (2015-2018) w zakresie wdrażania grywalizacji.
Tomasz Ordza
 
Nauczyciel przedmiotów science w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Podróżnik preferujący długie wędrówki górskie i jazdę na rowerze. Intryguje go ekologia, inspiruje Szymborska, a jego marzenia to zwiedzenie i doświadczenie Ameryki Południowej oraz spędzenie przynajmniej jednego dnia w prawdziwym Hogwarcie. Stara się, aby jego uczniowie byli świadomymi obywatelami, myśleli globalnie, działali lokalnie i uśmiechali się do otaczającego świata. Ma szczęście w życiu, ponieważ lubi to co robi!
Vitezslava Hoffmann
 
Nauczycielka SP nr 82 w Gdańsku, absolwentka Uniwersytetu Masaryka w Brnie w Czechach. Liderka i trenerka grupy Myślenie wizualne w centrum doszkalania nauczycieli Kreatywna Pedagogika w Gdańsku. Sketchnoterka i facylitatorka na konferencjach edukacyjnych, ilustratorka projektu edukacyjnego FitEdukacja, Edunews. Ilustratorka książek i poradników dla dzieci oraz związanych ze sportem. Współpracowała na tworzeniu książki metodycznej Fonolandia dla Fundacji Dbam o mój zasięg. Certyfikowany "Apple Teacher". Autorka innowacji pedagogicznej „Myślenie wizualne – nauka tworzenia notatek w szkole”, autorka projektów dla świetlicy szkolnej. Moderatorka grupy „Myślenie wizualne w edukacji” na Facebooku. Autorka fiszek pomocnych do nauki języka czeskiego i nie tylko.  Lektorka i  tłumaczka języka czeskiego, doceniona w roku 2017 nagrodą Prezydenta Miasta Gdańska za edukację.
Zofia Magier
 
Pracuje w Centrum Nauki Kopernik (CNK), gdzie odpowiada za merytorykę w programie Klub Młodego Odkrywcy (KMO). KMO to interdyscyplinarne zajęcia pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży, na których uczniowie eksperymentują poznając warsztat pracy naukowca i rozwijając kompetencje miękkie. Program koordynowany przez CNK we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, skupia obecnie ponad 600 klubów w całej Polsce i ponad 100 zagranicą.

Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesów Oświaty i Administracji Laboratorium Psychoedukacji i SWPS, prowadzi warsztaty dla nauczycieli oraz odpowiada za program merytoryczny dorocznej, dwudniowej konferencji dla Opiekunów klubów z Polski i zagranicy. Prowadziła również szkolenia, pokazy naukowe i zajęcia w laboratoriach dla dzieci. Od dwóch lat jest nauczycielką biologii w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Warsaw Bilingual School im. Profesora Władysława Bartoszewskiego, gdzie może testować w praktyce poznawane i wymyślane przez siebie narzędzia wspierające pracę nauczyciela.

Pasjonuje się nauką, jest niestrudzona w pogłębianiu wiedzy i zdobywaniu kolejnych umiejętności. Może godzinami dyskutować o świecie – dlaczego jest jaki jest, i co by było, gdyby był inny. Najważniejsi są dla niej ludzie. Wierzy, że edukacja zmienia rzeczywistość i chce przyczyniać się do tego, żeby była to zmiana na lepsze.
Iwona Wysocka
 
Polonistka, zatrudniona w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu. Jej ambicją jest realizowanie ciekawych i nowoczesnych szkoleń dla nauczycieli i dyrektorów szkół. Entuzjastka pracy projektowej z doświadczeniem regionalnym, krajowym i europejskim. Popularyzatorka kreatywnych metod nauczania. Miłośniczka literackich i filmowych fabuł. Jest głęboko przekonana, że umiejętność tworzenie opowieści nie tylko wspomaga uczenie się i zapamiętywanie różnych informacji, ale również ułatwia codzienną komunikację i po prostu pomaga cieszyć się życiem z innymi ludźmi. Umiejętność budowania narracji wykorzystuje również podczas wycieczek, kiedy pokazuje turystom swój ukochany Poznań. W wolnych chwilach spaceruje i wymyśla bohaterów, których obsadza w rolach głównych bądź epizodycznych - w zależności od fantazji i nastroju.