Szczegółowy plan konferencji.
Panel I
Nic co ludzkie nie jest mi obce - czyli jak zarazić uczniów fascynacją poznawania tajemnic ludzkiego ciała i fizjologii
Zofia Magier
  • 45 minut z anatomią człowieka – przykłady doświadczeń i badań które pogłębią rozumienie anatomii i fizjologii ludzkiego ciała, a które wykonasz z uczniami podczas lekcji.
  • Było sobie życie – budowa ludzkiego ciała jako porywająca powieść akcji, czyli jak mówić o anatomii żeby uczniowie słuchali.
  • Granice uproszczeń – jak wykorzystać proste modele anatomiczne na lekcjach biologii aby w sposób przystępny przedstawić zasady budowy i funkcjonowania ludzkiego ciała.
  • Wspólne i osobiste odkrywanie świata – kiedy uczeń bierze odpowiedzialność za swoją naukę.
Warsztat
Rysujemy na lekcji! Jak tworzyć grafiki, które zwracają uwagę uczniów i ułatwiają zapamiętywanie autorskie pomysły na prowadzenie zajęć, które celują w zainteresowania uczniów
Vitezslava Hoffmann
Panel II
Efektywne nauczanie biologii – jak przekonać uczniów, że nauka nie jest nudna
Wojciech Glac, Joanna Mytnik
  • Biologia od kuchni - czyli jak przekształcić szkolną klasę, przyszkolny ogród czy park w inspirującą pracownię biologiczną? Przykłady lekcji i doświadczeń w szkole i w terenie.
  • Nauczanie przez dociekanie - śledztwo, metoda case-study, eksperyment, doświadczenie naukowe, jak zaangażować ucznia do aktywnego uczestnictwa w zajęciach?
  • EkoChallenge, jako alternatywa do tradycyjnego zadania domowego. Do jakich działań proekologicznych możemy zachęcić naszych uczniów poza szkolną ławką?
Warsztat
Być jak Czubówna, czyli storytelling na zajęciach biologii i przyrody, jak mówić o biologii, aby uczniowie słuchali z zainteresowaniem
Panel III
Nowe technologie na zajęciach – rozwiązania, które zwiększą zaangażowanie oraz wyniki uczniów
Tomasz Ordza
  • W sieci  - jak wykorzystać naukowe projekty online do  przygotowywania uczniów do pracy w grupach projektowych – na przykładzie eTwinning
  • Wyreżyseruj i zmontuj własny film – przygotuj w prosty sposób efektowny film i wykorzystaj go do np. do lekcji odwróconej jak wykorzystać popularne kanały naukowe na zajęciach i odpowiednio wpisać je w podstawę programową