V OGÓLNOPOLSKI KONGRES
NAUCZYCIELI BIOLOGII I PRZYRODY

NAJWIĘKSZE PROBLEMY PRZYRODY XXI WIEKU W EDUKACJI BIOLOGICZNEJ – CZEGO I JAK UCZYĆ W OBECNYCH CZASACH
23.11.2021 r. | 9.00–15.00
FORMUŁA ONLINE
+ Dostęp do wykładów przez 7 dni

WYDARZENIE ROZPOCZNIE SIĘ ZA:

 
TYLKO PODCZAS TEGOROCZNEJ EDYCJI!
  •  

    Poznacie efektywne metody nauczania biologii i przyrody oparte o wykorzystanie współpracy i interdyscyplinarności zarówno na poziomie uczniowskim jak i współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.
  •  

    Wskażemy jak nauczyć krytycznego myślenia oraz pokażemy dostępne narzędzia które pomogą zaplanować ciekawe i angażujące uczniów lekcje i projekty badawcze.
  •  

    Wersja online konferencji daje nieograniczone możliwości dołączenia do konferencji. Możecie oglądać ją w każdym miejscu, a dodatkowe 7 dni dostępu do nagrań daje możliwość przesłuchania inspirujących tematów po raz kolejny.
  •  

    Sesja pytań i odpowiedzi i zadania pytań na czacie pozwala na lepszy dostęp do prelegentów niż podczas spotkań na żywo – potwierdzają to nasze całoroczne doświadczenia konferencyjne.
Program kongresu
WYKŁAD 1  
Jak wykorzystując najnowsze metody edukacyjne m.in. Design Thinking stworzyć nowoczesną i inspirującą lekcję biologii?
Dowiesz się, jak uczyć biologii zgodnie z aktualnym stanem wiedzy o różnorodności biosfery i poznasz nowe metody, narzędzia i technologie pracy. Twoi uczniowie staną się odkrywcami i badaczami mogącymi dostarczyć innowacyjnych rozwiązań do wdrożenia w ich środowisku lokalnym.
WYKŁAD 2  
Działamy lokalnie i myślimy globalnie! Różnorodność biologiczna i zmiany klimatu w projektach międzynarodowych realizowanych za pomocą narzędzi eTwinning na lekcjach biologii i przyrody.
Poznasz dobre praktyki zrealizowane przez uczniów i nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce (Szkoła Partnerska Wydziału Biologii UAM w Poznaniu, która otrzymała miano Szkoły eTwinning). Prowadzący w inspirujący sposób pokaże praktyczne działania prośrodowiskowe, które zrealizowane zostały w ramach międzynarodowych projektów zarówno podczas edukacji stacjonarnej, zdalnej jak i hybrydowej.
WYKŁAD 3  
Nie taki teren straszny – jak zorganizować ciekawe zajęcia terenowe dotyczące różnorodności biologicznej.
Dowiesz się, jak wybrać miejsce zajęć terenowych, w jaki sprzęt się wyposażyć, jak zaplanować zajęcia i jakie gatunki możecie zaobserwować w zależności od tego, gdzie i kiedy się wybieracie (las/łąka/jezioro).
 
WARSZTAT POKONFERENCYJNY 1
 Czas trwania: 2 godz.
Lekcja biologii w formie śledztwa – czyli jak w praktyce poprowadzić zajęcia metodą problem-based learning na lekcji biologii
Biorąc udział w szkoleniu dowiesz się:
  • na czym polega metoda problem-based learning i jakie umiejętności rozwija u uczniów,
  • jak zaprojektować angażującą i emocjonującą lekcje biologii opartą na zagadce kryminalnej,
  • jakie materiały i informacje możemy użyć do zaprojektowania zajęć,
  • jakie są wady i zalety stosowani tej metody,
  • jak skutecznie angażować uczniów w przygotowanie i świadomy udziału w projekcie.
Program warsztatu zawiera:
  • zasady pracy z uczniami opartej na metodzie problem-based learning – kiedy warto ją stosować, jakich kompetencji uczy oraz jakie są wady i zalety stosowania tej metody,
  • opis jak przygotować lekcję biologii opartą na zagadce kryminalnej wraz ze wskazówkami autora – jak dopasować elementy gry, dostosowując ją m.in do wieku uczniów czy poruszanego tematu.
  • informacje z jakich etapów składa się gra i wskazówki jak koordynować jej przebieg, zakończyć i podsumować jej efekty,
  • pomysły na wykorzystanie zdjęć, stron internetowych, materiałów drukowanych, filmów jako elementów gry,
  • wskazówki skąd czerpać inspiracje do tworzenia zajęć opartych na problem-based learning – na podstawie doświadczeń autora.
WARSZTAT POKONFERENCYJNY 2
 Czas trwania: 2 godz.
To musi być „fake”! – praktyczne wykorzystanie weryfikacji informacji naukowej na lekcjach biologii
Biorąc udział w szkoleniu dowiesz się:
  • jakie są źródła wiedzy naukowej uczniów,
  • jak rozpoznać fake newsa w sieci,
  • jak możemy zweryfikować informacje naukowe w sieci,
  • jakie są wady i zalety stosowania tej metody,
  • jak skutecznie angażować uczniów w przygotowanie i świadomy udział w projekcie
Program warsztatu zawiera:
  • cechy charakteryzujące wiarygodne informacje naukowe,
  • cechy charakteryzujące fake newsy w internecie,
  • omówienie głównych błędów poznawczych pojawiających się podczas analizowania informacji naukowych,
  • opis jak przygotować lekcję biologii opartą na weryfikacji źródeł naukowych,
  • informacje z jakich etapów składa się lekcja i wskazówki jak koordynować jej przebieg, zakończyć i podsumować jej efekty
  • pomysły na wykorzystanie zdjęć, stron internetowych, materiałów drukowanych, filmów jako lekcji.
Prelegenci

Najlepsi prelegenci tylko u nas!

Botanik, ekolog roślin, nauczyciel akademicki, prof. dr hab. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zoolog, entomolog. Pracownik Zbiorów Przyrodniczych Wydziału Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Nauczyciel przedmiotów science w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce.
Neurobiolog, wieloletni nauczyciel akademicki. Uniwersytet Gdański.
Biolog z zamiłowania i z wyboru, nauczycielka biologii w szkole podstawowej i liceum.
Dyrektor Instytutu Zoologii, Wydział Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?
Nasze Kongresy to zestaw inspiracji i wskazówek do wykorzystania w codziennej pracy, które pomogą budować skuteczną komunikację z uczniami oraz motywować ucznia do pracy i rozwijać zainteresowania przyrodą. Wszystkie panele są wypełnione po brzegi gotowymi przykładami ćwiczeń i pomysłów na lekcje przygotowanych przez ekspertów-praktyków, którzy omawiają przetestowane przez siebie patenty i narzędzia pomagające stworzyć atrakcyjne zajęcia i zapewniające skuteczne przekazywanie wiedzy na różnym poziomie nauczania.
 
Zeszłoroczna formuła online, kiedy to połączyliśmy nasz kongres z geografią, nie przeszkodziła nam w dzieleniu się wiedzą i praktycznymi umiejętnościami. Świadczyć może o tym rekordowa liczba uczestników, pozytywne opinie i zaangażowanie uczestników podczas wydarzenia. Stanęliśmy na wysokości zadania pod względem technicznym i w tym roku również nie zawiedziemy!
 
Formuła online daje Państwu możliwość uczestniczenia w Kongresie z każdego miejsca oraz na kontakt z prelegentami podczas czatu. Dodatkowo umożliwiamy Państwu odtworzenie materiału do 7 dni po premierze Kongresu, dzięki czemu zyskują Państwo dużą swobodę w planowaniu swojego uczestnictwa w wydarzeniu.
 
Opinie
Do udziału w kongresie zapraszamy:
  •  

    nauczycieli biologii i przyrody ze wszystkich etapów nauczania: szkoła podstawowa, gimnazjum oraz szkoła średnia,
  •  

    dyrektorów szkół,
  •  

    stowarzyszenia nauczycieli,
  •  

    edukatorów przyrody, którzy dowiedzą się jak we współczesnych czasach pracować z uczniami korzystając z nowoczesnych narzędzi i jak pomagać uczniom angażować się w naukę, uczyć się efektywniej i zdobywać rzetelną wiedzę.
ZAUFAJ NASZEMU DOŚWIADCZENIU I WIEDZY!
Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów. Wydawane przez nas CZASOPISM tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.
Wśród naszych czasopism i portali znajdziesz między innymi: Biologia w Szkole, Polonistyka, Głos Pedagogiczny, Matematyka.
 
I TYM RAZEM DOŁĄCZ DO NAS!
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli chcesz:
  •  

    wiedzieć, w jaki sposób mówić o problemach przyrody w XXI w., aby przekazać w sposób ciekawy i zrozumiały trudne zagadnienia naukowe,
  •  

    wiedzieć, jakie zmiany dokonują się w przyrodzie i rzetelnie przedstawiać je na zajęciach korzystając z konkretnych przykładów ze świata roślin i zwierząt,
  •  

    poznać najnowsze patenty, metody oraz wspólnie przećwiczysz elementy zajęć razem z najlepszymi autorytetami i praktykami w dziedzinie nauczania, motywowania oraz stosowania aktywnych technik edukacyjnych,
  •  

    wiedzieć, jak pokazać uczniom sieci powiązań między organizmami i jak edukacja science wraz z innymi dziedzinami, może minimalizować efekty negatywne naszej działalność w przyrodzie,
  •  

    skutecznie planować zajęcia w oparciu o sprawdzone rozwiązania metodyczne, tak by angażować uczniów i jednocześnie realizować podstawę programową,
  •  

    umieć motywować uczniów zarówno do pracy na lekcji ale także poza lekcjami na kółkach i zajęciach dodatkowych przygotowujących do konkursów i olimpiad,
  •  

    poznać akcje prośrodowiskowe i jak zaangażować uczniów oraz inspirować, nie tylko szkołę, ale i środowisko lokalne do wspólnych działań.
Formularz zgłoszeniowy
Wypełnij formularz, aby wziąć udział w V Ogólnopolskim Kongresie Nauczycieli Biologii i Przyrody
Bilet na Kongres
 

  zł netto (  zł brutto)

  zł netto /   zł brutto

  • Udział we wszystkich panelach merytorycznych
  • Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
  • 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
  • Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów
  • 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
  • Udział live w specjalistycznych warsztatach pokonferencyjnych
  • Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Bilet na Kongres
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 1

  zł netto (  zł brutto)

  zł netto /   zł brutto

  • Udział we wszystkich panelach merytorycznych
  • Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
  • 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
  • Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów części konferencyjnej
  • 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
  • Udział live w specjalistycznym warsztatacie pokonferencyjnym 1
  • Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Bilet na Kongres
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 2

  zł netto (  zł brutto)

  zł netto /   zł brutto

  • Udział we wszystkich panelach merytorycznych
  • Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
  • 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
  • Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów części konferencyjnej
  • 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
  • Udział live w specjalistycznym warsztatacie pokonferencyjnym 2
  • Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Kontakt.
Masz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń.
 
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel: (61) 66 55 774 
 bok@forum-media.pl
Katarzyna Zaborowska
tel: 601 585 317
 katarzyna.zaborowska@forum-media.pl
Reklama:
Anna Mikłaszewicz
tel. kom. 601 272 556
 anna.miklaszewicz@forum-media.pl