V OGÓLNOPOLSKI KONGRES
NAUCZYCIELI BIOLOGII I PRZYRODY
NAJWIĘKSZE PROBLEMY PRZYRODY XXI WIEKU W EDUKACJI BIOLOGICZNEJ – CZEGO I JAK UCZYĆ W OBECNYCH CZASACH
23.11.2021 r. | 9.00–15.00
FORMUŁA ONLINE
+ Dostęp do wykładów przez 7 dni
FORMUŁA ONLINE
+ Dostęp do wykładów przez 7 dni
WYDARZENIE ROZPOCZNIE SIĘ ZA:
TYLKO PODCZAS TEGOROCZNEJ EDYCJI!
Program kongresu
WYKŁAD 1
Jak wykorzystując najnowsze metody edukacyjne m.in. Design Thinking stworzyć nowoczesną i inspirującą lekcję biologii?
Dowiesz się, jak uczyć biologii zgodnie z aktualnym stanem wiedzy o różnorodności biosfery i poznasz nowe metody, narzędzia i technologie pracy. Twoi uczniowie staną się odkrywcami i badaczami mogącymi dostarczyć innowacyjnych rozwiązań do wdrożenia w ich środowisku lokalnym.
WYKŁAD 2
Działamy lokalnie i myślimy globalnie! Różnorodność biologiczna i zmiany klimatu w projektach międzynarodowych realizowanych za pomocą narzędzi eTwinning na lekcjach biologii i przyrody.
Poznasz dobre praktyki zrealizowane przez uczniów i nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce (Szkoła Partnerska Wydziału Biologii UAM w Poznaniu, która otrzymała miano Szkoły eTwinning). Prowadzący w inspirujący sposób pokaże praktyczne działania prośrodowiskowe, które zrealizowane zostały w ramach międzynarodowych projektów zarówno podczas edukacji stacjonarnej, zdalnej jak i hybrydowej.
WYKŁAD 3
Nie taki teren straszny – jak zorganizować ciekawe zajęcia terenowe dotyczące różnorodności biologicznej.
Dowiesz się, jak wybrać miejsce zajęć terenowych, w jaki sprzęt się wyposażyć, jak zaplanować zajęcia i jakie gatunki możecie zaobserwować w zależności od tego, gdzie i kiedy się wybieracie (las/łąka/jezioro).
WARSZTAT POKONFERENCYJNY 1
Czas trwania: 2 godz.
Lekcja biologii w formie śledztwa – czyli jak w praktyce poprowadzić zajęcia metodą problem-based learning na lekcji biologii
Biorąc udział w szkoleniu dowiesz się:
- na czym polega metoda problem-based learning i jakie umiejętności rozwija u uczniów,
- jak zaprojektować angażującą i emocjonującą lekcje biologii opartą na zagadce kryminalnej,
- jakie materiały i informacje możemy użyć do zaprojektowania zajęć,
- jakie są wady i zalety stosowani tej metody,
- jak skutecznie angażować uczniów w przygotowanie i świadomy udziału w projekcie.
- zasady pracy z uczniami opartej na metodzie problem-based learning – kiedy warto ją stosować, jakich kompetencji uczy oraz jakie są wady i zalety stosowania tej metody,
- opis jak przygotować lekcję biologii opartą na zagadce kryminalnej wraz ze wskazówkami autora – jak dopasować elementy gry, dostosowując ją m.in do wieku uczniów czy poruszanego tematu.
- informacje z jakich etapów składa się gra i wskazówki jak koordynować jej przebieg, zakończyć i podsumować jej efekty,
- pomysły na wykorzystanie zdjęć, stron internetowych, materiałów drukowanych, filmów jako elementów gry,
- wskazówki skąd czerpać inspiracje do tworzenia zajęć opartych na problem-based learning – na podstawie doświadczeń autora.
WARSZTAT POKONFERENCYJNY 2
Czas trwania: 2 godz.
To musi być „fake”! – praktyczne wykorzystanie weryfikacji informacji naukowej na lekcjach biologii
Biorąc udział w szkoleniu dowiesz się:
- jakie są źródła wiedzy naukowej uczniów,
- jak rozpoznać fake newsa w sieci,
- jak możemy zweryfikować informacje naukowe w sieci,
- jakie są wady i zalety stosowania tej metody,
- jak skutecznie angażować uczniów w przygotowanie i świadomy udział w projekcie
- cechy charakteryzujące wiarygodne informacje naukowe,
- cechy charakteryzujące fake newsy w internecie,
- omówienie głównych błędów poznawczych pojawiających się podczas analizowania informacji naukowych,
- opis jak przygotować lekcję biologii opartą na weryfikacji źródeł naukowych,
- informacje z jakich etapów składa się lekcja i wskazówki jak koordynować jej przebieg, zakończyć i podsumować jej efekty
- pomysły na wykorzystanie zdjęć, stron internetowych, materiałów drukowanych, filmów jako lekcji.
Prelegenci
Najlepsi prelegenci tylko u nas!
Botanik, ekolog roślin, nauczyciel akademicki, prof. dr hab. Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zoolog, entomolog. Pracownik Zbiorów Przyrodniczych Wydziału Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Biolog z zamiłowania i z wyboru, nauczycielka biologii w szkole podstawowej i liceum.
Dyrektor Instytutu Zoologii, Wydział Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?
Nasze Kongresy to zestaw inspiracji i wskazówek do wykorzystania w codziennej pracy, które pomogą budować skuteczną komunikację z uczniami oraz motywować ucznia do pracy i rozwijać zainteresowania przyrodą. Wszystkie panele są wypełnione po brzegi gotowymi przykładami ćwiczeń i pomysłów na lekcje przygotowanych przez ekspertów-praktyków, którzy omawiają przetestowane przez siebie patenty i narzędzia pomagające stworzyć atrakcyjne zajęcia i zapewniające skuteczne przekazywanie wiedzy na różnym poziomie nauczania.
Zeszłoroczna formuła online, kiedy to połączyliśmy nasz kongres z geografią, nie przeszkodziła nam w dzieleniu się wiedzą i praktycznymi umiejętnościami. Świadczyć może o tym rekordowa liczba uczestników, pozytywne opinie i zaangażowanie uczestników podczas wydarzenia. Stanęliśmy na wysokości zadania pod względem technicznym i w tym roku również nie zawiedziemy!
Formuła online daje Państwu możliwość uczestniczenia w Kongresie z każdego miejsca oraz na kontakt z prelegentami podczas czatu. Dodatkowo umożliwiamy Państwu odtworzenie materiału do 7 dni po premierze Kongresu, dzięki czemu zyskują Państwo dużą swobodę w planowaniu swojego uczestnictwa w wydarzeniu.
Opinie
Fajne wykłady, szczególnie wystąpienie dr Konwerskiego bardzo mi się podobało. Dowiedziałem się wielu ciekawych informacji na temat prowadzenia zajęć terenowych. Ogromna wiedza! Dzięki i za rok jestem!
Sławek, nauczyciel przyrody
Sceptycznie podeszłam do konferencji online, bo przecież każdy ma tej formy dosyć po zdalnych lekcjach. Mile się zdziwiłam, bo wreszcie to ja mogłam ze spokojem posłuchać i zainspirować się doświadczeniami innych. Nie musiałam też dojeżdżać, co ma duże znaczenie, bo mieszkam w mniejszym mieście i dojazd zawsze stanowi problem.
Maria, nauczycielka biologii LO
Czekałam na wystąpienie pana Ordzy, o którym słyszałam już z opowieści. Sama chcę wprowadzić metody STEAM na lekcji i wykorzystać wraz z moimi uczniami platformę eTwinning. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, a jego działalność i doświadczenie są przeogromne.
Kinga.S., nauczycielka w szkole podstawowej
Dzięki za kolejny fajny event. To mój trzeci, ale pierwszy online. Fajnie było. Wszyscy prelegenci stanęli na wysokości zadania. Skorzystałam już wielu pomysłów z poprzednich lat m.in. z narzędzi dostępnych online. W tym roku na pewno odważę się rozbudować moje lekcje w terenie.
Julia, nauczycielka LO
Uczę zarówno przyrody jak i geografii dlatego kongres bardzo przypadł mi do gustu. Cieszyłam się też z formy zdalnej, bo akurat nie mogłabym uczestniczyć w konferencji stacjonarnie. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, wiele wprowadziłam już na zajęcia a kolejne planuję jak tylko wrócimy na dobre do nauczania w szkole.
Joanna, nauczycielka w szkole podstawowej
Do udziału w kongresie zapraszamy:
ZAUFAJ NASZEMU DOŚWIADCZENIU I WIEDZY!
Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów. Wydawane przez nas CZASOPISM tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.
Wśród naszych czasopism i portali znajdziesz między innymi: Biologia w Szkole, Polonistyka, Głos Pedagogiczny, Matematyka.
I TYM RAZEM DOŁĄCZ DO NAS!

Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli chcesz:
Formularz zgłoszeniowy
Wypełnij formularz, aby wziąć udział w V Ogólnopolskim Kongresie Nauczycieli Biologii i Przyrody
Bilet na Kongres
zł netto ( zł brutto)
zł netto / zł brutto
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
- 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
- Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów
- 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
- Udział live w specjalistycznych warsztatach pokonferencyjnych
- Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Bilet na Kongres
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 1
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 1
zł netto ( zł brutto)
zł netto / zł brutto
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
- 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
- Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów części konferencyjnej
- 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
- Udział live w specjalistycznym warsztatacie pokonferencyjnym 1
- Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Bilet na Kongres
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 2
+ Warsztat POKONFERENCYJNY 2
zł netto ( zł brutto)
zł netto / zł brutto
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Możliwość zadawania pytań prelegentom na czacie
- 3 prelekcje prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów
- Imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez prelegentów części konferencyjnej
- 7 dni dostępu do nagrań z wykładów
- Udział live w specjalistycznym warsztatacie pokonferencyjnym 2
- Dodatkowy imienny certyfikat uczestnictwa w warsztatach, podpisany przez prelegenta
Kontakt.
Masz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń.


